تیر ۲۸, ۱۳۹۷ farshidb 0دیدگاه

قدرت برند ساختار مهم دیگری برای مدیران برند به شمار می رود. هدف مدیران برند افزایش ارزش برند به وسیله افزایش قدرت برند در ذهن متشری هاست.

 

برند قدرتمند بر پایه چهار عنصر بنا می شود:

  • هویت Identity: مجموعه خصوصیات خاصی که به وسیله آن، برند شناخته می شود.
  • آشنایی Familiarity: احساس مشتری که آگاهی کافی در خصوص برندتان دارد تا بتواند عقیده ای درباره آن ارائه کند.
  • خاص بودن Specialness: احساس و درک ارتباط و متفاوت بودن.
  • قدرت Authority: اعتبار برای کیفیت، رهبری و منابع اعتماد برانگیز.

برای قدرتمند بودن برند، هدف برند باید اینها باشد: ((آشناترین، با کیفیت ترین، پیشروترین و اعتماد برانگیز ترین منبع ارتباط و متفاوت بودن تجربه تعهد شده از طرف برند.))

آشنایی با هویت برند، آسان ترین گزینه برای دستیابی به آن است و افزایش آشنایی باعث قدرتمند شدن برند می شود. گام بعدی این است که نه تنها باید با هویت برند، بلکه باید با برخی چیزهای خاص آشنا باشید. ارتباط و متفاوت بودن اولین کارهایی هستند که وقتی برند دچار مشکل می شود، باید آنها را انجام دهید.

تغییر زمان می تواند ارتباطات برند را کاهش دهد. ایجاد قدرت و اقتدار طولانی ترین زمان را می برد و اگر زمانی کاهش یافت، بازسازی آن سخت است. آشنائی آخرین جزء قدرت برند است که از هم می پاشد. زمانی که امتیازهای آشنائی کاهش می یابد، برند سوار بر قطار فراموشی، به سمت از یادرفتن در حال حرکت است.

نوشته: فرشید بهارلو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *